학력
동아대학교(학사-의류학)
부산대학교(이학석사, 이학박사-패션 리테일&마케팅)
※ 전공: Fashion Marketing, Retail Management, Fashion Merchandising, Visual Merchandising
경력
㈜세정 광고홍보실/마케팅본부/상품기획본부/VM 팀장 역임(15년)
㈜패션그룹형지 비주얼팀장 역임(4년)
부산대, 부경대, 카톨릭대, 동명대 강사 역임
現 한국의류산업학회 이사
연구활동
인공지능 기반 개인 맞춤형 의류 추천 서비스 개발, Smart Media Journal, 10(1), 116-123 (2021)
Is Consumer Neural Response to Visual Merchandising Types Different Depending on their Fashion Involvement?, Plos One (SCI, 2020)
Neuro-scientific Approach to Fashion Visual Merchandising: Comparison of Brain Activation to Positive/Negative VM in Fashion Store Using fNIRS. Journal of the Korean Society of Clothing and Textiles, 41(2), 254-265 (2017)
A Study on Storytelling Strategy and Types of Fashion Visual Merchandising: Focused on Show Window. The Korean Society of Fashion Design, 17(4), 49-66 (2017)
Consumer's Brain Responses of the Type of Fashion Visual Merchandising. Spring Conference of the Society of Fashion & Textile Industry (2018)
수상
우수논문발표상, 2018 한국의류산업학회 춘계 학술대회
우수논문발표상, 2017 한국의류학회 추계 학술대회
창의인재상, ㈜패션그룹형지
모범사원상, ㈜세정