아카이브학위논문참고문헌(Reference)

학위논문 Theses and Dissertations

Total : 1305 (54 / 87 Page)

  • 510

    학회지

    학회지 Perceived value, customer attitude and loyalty in retailing

    Ruiz-Molina, M.-E. , Gil-Saura, I. Palgrave Macmillan JOURNAL OF RETAIL AND LEISURE PROPERTY7(04)2008305-314

  • 509

    학회지

    학회지 A trust-based consumer decision-making model in electronic commerce: The role of trust, perceived risk, and their antecedents

    Kim, D. J. , Ferrin, D. L. , Rao, H. R. Elsevier Science B.V., Amsterdam. Decision support systems44(02)2008544-564

  • 508

    학회지

    학회지 Segmented쟳witcher쟞nd쟲etailer쟰ricing쟳trategies

    Kocas, C. , Bohlmann, J.D. AMERICAN MARKETING ASSOCIATION Journal of marketing72(03)2008124-142

  • 507

    학회지

    학회지 Predicting intentions to purchase organic food: The role of affective and moral attitudes in the Theory of Planned Behaviour

    Arvola, A. , Vassallo, MElsevier Science B.V., Amsterdam Appetite50(2-3)2008443-545

  • 506

    학회지

    학회지 探索性因子分析与验证性因子分析异同比较

    周晓宏,郭文静科技和产业09(2008)200869-71

  • 505

    학회지

    학회지 공유 텍스트를 통한 한국어교육의 한 방법

    김동환국어교육학회國語敎育學硏究31(2008)2008297-321

  • 504

    학회지

    학회지 哈德逊的‘光棍’理论与中国性别比失衡

    段青国外理论动态11(2008)200872-74+95

  • 503

    학회지

    학회지 도시재생 현황과 문제

    김세용 大韓建築學會대한건축학회지 52(07)200814-17

  • 502

    학회지

    학회지 증강현실기반 학습 환경에서 학습자의 현존감, 학습 몰입감, 사용성에 대한 태도, 학업성취도의 관계 연구

    서희진한국교육정보미디어학회교육정보미디어연구14(03)2008137-165

  • 501

    학회지

    학회지 정보기술 수용 후 주관적 지각 형성 : 사용 경험에서 형성된 습관, 기대일치, 자기효능감의 역할

    김용영, 오상조, 안중호, 장정주 한국경영정보학회경영정보학연구18(01)200825-51

  • 500

    학회지

    학회지 Fictionality and perceived realism in experiencing stories: A model of narrative comprehension and engagement

    Busselle, R. , Bilandzic, H. Oxford University PressOxford University Press 18(02)2008255-280

  • 499

    학회지

    학회지 Healthy Aging in Cities

    Quinn, A. Springer Science + Business Media JOURNAL OF URBAN HEALTH85(02)2008151-153

  • 498

    학회지

    학회지 Art infusion: The influence of visual art on the perception and evaluation of consumer products

    Hagtvedt, H. , Patrick, V.M. AMERICAN MARKETING ASSOCIATION Journal of Marketing Research45(03)2008379-389

  • 497

    학회지

    학회지 The aesthetics of consumption and the consumer as an aesthetic subject

    Venkatesh, A. , Meamber, L. Venkatesh, A. , Meamber, L. CONSUMPTION MARKETS AND CULTURE11(01)200845-70

  • 496

    학회지

    학회지 문자메시지의 이모티콘 활용에 관한 연구 : 이용 동기와 사회적 현존감의 상관성을 중심으로

    황하성, 박성복한국여성커뮤니케이션학회미디어, 젠더&문화9(2008)2008133-162