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<교수학습법>연구회 Teaching-Learning Method
디자인의 범위가 확장되면서 기존의 수업방식과 차별화된 교수학습법과 평가도구의 개발이 필요해졌다. <교수학습법>연구회에서는 디자인교육의 융·복합 활성화를 통한 효과적인 교수학습법을 개발하기 위해 디지털콘텐츠 응용기술을 접목한 Gamification을 활용하여 미래환경에 맞는 디자인교육 도구를 제안한다.
With the expansion of design scope, the needs for both a new teaching-learning method different from the existing practice and evaluation tool have arisen.
<Teaching-Learning Method> Institute suggests an innovative design education tool by utilizing Gamification which applies digital content-application technique to non-digital context, in order to develop effective teaching and learning methods fit for future environments and promote multidisciplinary design education.
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디자인· 콘텐츠 전공 실습교육에서 원격수업 참여도가 학습자특성과 학습만족도의 관계에 미치는 영향-그릿, 자기효능감, 과제가치를 중심으로 |
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디자인·콘텐츠 전공 실습교육에서 원격수업 참여도가 학습자특성과 학습만족도의 관계에 미치는 영향 - 그릿, 자기효능감, 과제가치를 중심으로 |
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[발표] Ecosystem Framework for Community Life Circles based on Life Projects in the Post-COVID-19 Era |
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[발표] Gamified e-Learning approached through Emotional Design in the Post-Covid-19 era |
아미연 |
2021-08-26 |
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프로젝트기반 수업에서 디자인사고 프로세스 단계별 학습자 반응 분석 -공공서비스디자인 프로젝트 수업을 중심으로- |
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프로젝트기반 수업에서 디자인사고 프로세스 단계별 학습자 반응 분석 -공공서비스디자인 프로젝트 수업을 중심으로- |
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