아시아미래디자인연구소 주메뉴
전체메뉴
<교수학습법>연구회 Teaching-Learning Method
디자인의 범위가 확장되면서 기존의 수업방식과 차별화된 교수학습법과 평가도구의 개발이 필요해졌다. <교수학습법>연구회에서는 디자인교육의 융·복합 활성화를 통한 효과적인 교수학습법을 개발하기 위해 디지털콘텐츠 응용기술을 접목한 Gamification을 활용하여 미래환경에 맞는 디자인교육 도구를 제안한다.
With the expansion of design scope, the needs for both a new teaching-learning method different from the existing practice and evaluation tool have arisen.
<Teaching-Learning Method> Institute suggests an innovative design education tool by utilizing Gamification which applies digital content-application technique to non-digital context, in order to develop effective teaching and learning methods fit for future environments and promote multidisciplinary design education.
조회 19
아미연 2024-08-20 15:43
대학생활 적응 프로그램을 위한 빅게임 기반 체험형 콘텐츠 설계 및 개발
저자 : 최규혁, 정유경, 장주영, 김미진
출처 한국게임학회 논문지 Vol.24, No.3, pp.37-46
발행기관 : 한국게임학회