교수학습법 Teaching-Learning Method

<교수학습법>연구회 Teaching-Learning Method

디자인의 범위가 확장되면서 기존의 수업방식과 차별화된 교수학습법과 평가도구의 개발이 필요해졌다. <교수학습법>연구회에서는 디자인교육의 융·복합 활성화를 통한 효과적인 교수학습법을 개발하기 위해 디지털콘텐츠 응용기술을 접목한 Gamification을 활용하여 미래환경에 맞는 디자인교육 도구를 제안한다.

With the expansion of design scope, the needs for both a new teaching-learning method different from the existing practice and evaluation tool have arisen.
<Teaching-Learning Method> Institute suggests an innovative design education tool by utilizing Gamification which applies digital content-application technique to non-digital context, in order to develop effective teaching and learning methods fit for future environments and promote multidisciplinary design education.

연구결과물(논문, 교안)


한국, 미국, 일본의 애니메이션 생산장 비교 연구

조회 14

아미연 2024-08-20 15:44

한국, 미국, 일본의 애니메이션 생산장 비교 연구

 

저자 : 김소진, 김세화

 

출처 한국디자인문화학회지 Vol.29, No.4, pp.47-58

 

발행기관 : 한국디자인문화학회

 

URL : https://www.kci.go.kr/kciportal/ci/sereArticleSearch/ciSereArtiView.kci?sereArticleSearchBean.artiId=ART003027601